En högst personlig sammanfattning av producenten på Ystadrevyn

24jpgSå här "dagen efter",  efter tretton offentliga föreställningar på Ystads Teater så måsta man landa någonstans, och sammanfatta denna fantastiska resa.  Fem år tillbaka startade jag upp en  verksamhet där ambitionen var att bli en av Skånes bästa revyer. Under det första året trevade vi och fan en underhållningsform som så småningom drog alltmer publik. Ambitionen av att lära oss/mig vad revy var, blev ett möte med revyräven, vännen och läromästaren Nils Gunnar Snygg. Hans erfarenheter, kunskaper har under årens lopp gett mig alltmer insikt om vad revy egentligen handlar om. Under resans lopp har kontakter knutits med textförfattare som Sven Bjerstedt, Mikael Neumann samt danska succéförfattarparet Vase&Fuglsang. Att dessutom komma i kontakt med legender som Ingvar Andersson ger självförtroende och ytterligare erfarenh20jpgeter.

2018 måste sägas vara Ystadrevyns absoluta genomslagsår. Analet besökare på Ystads teater uppgår till strax över 4000 personer, vilket måste betraktas som ett rekord i alla avseenden. Denna bedrift står Ystadrevyn för. Jag vet att jag talar i egen sak när jag säger att det är märkligt att ingen egentligen uppmärksammar det hela. Frans och Frida Green i all är. Helt fantastiska ungdomar som sätter Ystad på nöjes kartan. Men det gör banne mig även Ystadrevyn. Jag ser framför mig att Ystads kommun, som gärna profilerar sig själv med hjälp av "kända personer eller sportsliga bedrifter, också uppmärksammar Ystadrevyn. Det känns inte mer än rätt.

26992043_2028084577205936_4573487677735112586_njpg

Vi genererar restaurangbesök, hotellnätter samt inkomster till Ystads Teater under den absolut sämsta månaden under året..dvs januari. Detta är vad Destinationstanken handlar om. Ingen annan lyckas med detta mer än Ystadrevyn..och detta bör sannerligen belönas. Tack för ordet